Nejčastější důvody, proč vaše první podnikání nedopadne dobře

Stále více lidí chce v současné době podnikat. Podnikání jim dává určitou míru svobody, takže se není čemu divit, že je dráha podnikatele pro tolik lidí velmi lákavá. Bohužel ne každému se ale podnikání podaří rozjet. Mnoho začínajících podnikatelů tak skončí ještě dříve, nežli vůbec stihnou pořádně začít.

Pokud i vy uvažujete nad tím, že se pustíte do světa podnikání, udělejte si čas na přečtení našeho dnešního článku. Prozradíme vám v něm nejčastější chyby, pro které mnoho prvních pokusů bohužel krachne.

Chyba číslo 1: nedostatek zkušeností

Nedostatek zkušeností je asi tou nejčastější chybou, díky které se lidem podnikat nedaří. A je přitom úplně jedno, v jakém oboru se rozhodnou podnikat, zkrátka jim chybí tolik potřebné zkušenosti, díky kterým by se dokázali vyvarovat přešlapům, které je dříve či později dovedou do zdárného konce.

V tomto případě je ale nutno dodat, že mnoho úspěšných podnikatelů na začátku své podnikatelské dráhy ony zkušenosti také neměli. Získali je až s časem a třeba až na třetí pokus. Proto to určitě nevzdávejte, vždyť chybami se člověk učí.

Chyba číslo 2: strach riskovat

Podnikání není vždy procházka růžovým sadem, ne vždy půjdete po vyšlapané cestičce a zkrátka někdy chtě nechtě budete muset riskovat. Nováčkům se ale v drtivé většině případů příliš riskovat nechce, takže se drží při zemi a to je další poměrně častá chyba, pro kterou jim jejich podnikání nevychází.

Zkušenější a ošlehanější podnikatelé totiž vědí, že někdy je zkrátka zapotřebí trochu zariskovat, protože jedině tehdy se jim podaří objevit příležitosti, které jim pomohou posunout se dále. I tuhle dovednost ale získáte až s časem.

Chyba číslo 3: absence kontaktů

Mít kontakty je v podnikání velice důležité, ba dokonce klíčové. Kdo má kontakty, tomu se logicky daří daleko více nežli tomu, kdo žádné kontakty nemá – a co si budeme nalhávat, většina nováčků, kteří s podnikáním teprve začínají, opravdu žádnými důležitými kontakty nedisponuje.

Kontakty budete postupem času získávat od klientů, partnerů i dodavatelů, proto je i tahle chyba jen dočasná.

Chyba číslo 4: málo respektu

Začínající podnikatelé se velmi často potýkají s tím, že jim druzí nevěnují tolik respektu, kolik by si zasloužili a především kolik by potřebovali, aby se jim jejich podnikání opravdu dařilo.

Tato skutečnost má vcelku logické vysvětlení: partneři, klienti a investoři dají raději přednost těm, kteří jsou již ve světě podnikání trochu ošlehanější a ostřílenější, nežli aby se rozhodli pro toho, kdo v tomto oboru teprve začíná.

Pravda, za tuhle skutečnost sice nemůžete, ale bohužel i tohle je věc, pro kterou mnoho začínajících podnikatelů zpočátku vyhoří. Dobrou zprávou ale je, že pokud se nevzdáte, postupem času už nebudete patřit mezi nedůvěřivé nováčky.

Share on facebook
Sdílet na Facebooku
Share on twitter
Sdílet na Twitteru

Další zajímavé články